Czym jest content marketing?
Dla wielu przedsiębiorców marketing to po prostu tworzenie haseł, tekstów czy sloganów. Jednak jak się okazuje, dobrze zakrojona strategia jest znacznie bardziej skomplikowana i niesie za sobą efekty, które mogą znacząco wpłynąć na pozycje naszej firmy. Poniżej dowiesz się, na czym polega jedna z najpopularniejszych metod oddziaływania na klienta, czyli content marketing.
Na czym polega?
Content marketing w języku polskim nazywany jest po prostu marketingiem treści. Jak mówi nam sama nazwa, są to szeroko zakrojone działania, które polegają na tworzeniu oraz promowaniu treści przeznaczonych dla konkretnych odbiorców. Jednak warto pamiętać, że w tym przypadku myślimy o wybranej grupie docelowej, z którą pragniemy stworzyć bardziej długotrwałą więź. Tym samym oddziałujemy przede wszystkim na poziom ich zaangażowania oraz lojalność względem marki. Poprzez zdobycie grupy zwolenników zyskujemy klientów, którzy sami zaczną nas promować.
O jakiej treści mówimy?
Treść, content to pojęcia o dość dużym stopniu ogólności i w tym szczególnym przypadku jest to ogromna zaleta. Publikowane treści wcale nie muszą ograniczać się jedynie do tradycyjnych artykułów. Wraz z postępem technologicznym coraz większą popularność zyskują bardziej nieoczywiste formy takie jak prezentacje, filmiki czy grafiki. Jednak nie wystarczy dobry tekst o sporej wartości merytorycznej i przyciągającej formie, ale również dobór odpowiedniego kanału dystrybucji. W tym celu możemy sięgnąć np. po popularne social media czy newslettery. Ważne, by wybrany rodzaj dystrybucji był dopasowany do grupy docelowej.
Czy SEO ma znaczenie?
Content marketing jest dość silnie powiązany z SEO, ponieważ w dużej mierze korzysta z takich narzędzi jak np. linkowanie, które znacząco wpływają na pozycjonowanie danej strony. W tym przypadku optymalizacja będzie widoczna przede wszystkim poprzez tworzenie różnego rodzaju artykułów, które będą zawierać bezpośrednie linki do produktów czy usług. Poza tym możemy posłużyć się również formą opisów blogowych, czy nawet grafik i filmików.
Z czego korzystamy?
To, z jakich narzędzi skorzystamy zależy przede wszystkim od tego, do jakich klientów kierujemy nasz przekaz. Aby nasze działania odniosły zamierzone skutki, należy rozpocząć od analizy cech charakterystycznych danej grupy docelowej. Na tej podstawie możemy zdecydować jakie narzędzia wybrać. Do najczęściej używanych narzędzi należą przede wszystkim szeroko rozumiane materiały kontekstowe, czyli wspomniane wcześniej wpisy blogowe czy artykuły. Poza tym wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z mediów społecznościowych czy materiałów mailingowych takich jak np. newslettery.
Parę słów o zyskach
Obecnie content marketing zyskuje coraz większa popularność głównie ze względu na to, że sam sposób wyszukiwania treści również uległ zmianie. Należy pamiętać o tym, że zanim klient zdecyduje się na zakup oferowanego przez nas produktu czy skorzystanie z usług, dokona mniej lub bardziej wyczerpującego researchu. Dzięki dobrze poprowadzonym działaniom marketingowym potencjalny klient szybciej znajdzie potrzebne mu informacje i zyska większe zaufanie w stosunku do marki. Poza tym marketing treściowy sprawia, że znacząco wzrasta ruch na naszej stronie oraz jej widoczność w Google. Jak widać dzięki temu niepozornemu narzędziu można znacząco wpłynąć na osiągnięcia firmy.