Jak przeprowadzić kampanię reklamową?

Odkąd większość firm zdecydowała się prowadzić swoją działalność wyłącznie w internecie, również działania marketingowe uległy znacznej przemianie. Aby osiągać sukcesy, należy przede wszystkim dbać o swoją widoczność – w końcu w jakiś sposób musimy wyróżnić się na tle konkurencji. Jednym z najlepszych sposób staje się wówczas przeprowadzenie kampanii reklamowej. Poniżej dowiesz się jak sprawić, by osiągnęła zamierzone efekty.

Krok pierwszy – znajdź swój target

Aby Twoja kampania osiągnęła piorunujący sukces, musisz zdecydować do kogo jest skierowana. Dzięki tej pozornie prostej czynności ustalisz główne cele i założenia swoich działań. Co więcej,od tego, kto jest Twoim klientem, zależne są również narzędzia, którymi się posłużymy. Poza tym warto również zwrócić uwagę na sam produkt czy też usługę, którą promujemy. Poprzez tak połączone działania, uda Ci się stworzyć wielopoziomową strategię, która z pewnością przyniesie stosowne wyniki. Warto również zwrócić uwagę na to, co chcemy osiągnąć. Być może brzmi to jak największa oczywistość, jednak cele poszczególnych przedsiębiorstw mogą się znacząco różnić. Musisz ustalić, czy Twoja kampania ma na celu zatrzymanie stałych klientów, czy poszerzenie grona nowych.

Jak przeprowadzić kampanię reklamową?

Znajdź kanał

W tym przypadku wiele zależy od średniego wieku naszych odbiorów. Tym samym ponownie podkreślamy ogromną rolę wstępnego research. Jeśli chcemy skupić się głównie na młodych osobach, wówczas możemy pozwolić sobie na bardziej niekonwencjonalne rozwiązania takie jak np. reklamy na YouTubie czy Instagramie. Natomiast jeśli nasza kampania jest skierowana głównie do osób nieco starszych, wówczas warto zdecydować się na bardziej tradycyjne treści i kanały np. mailowe czy portale społecznościowe.

Postaw na image

Podczas prowadzenia mniej lub bardziej skomplikowanej kampanii reklamowej, warto dość dużo uwagi poświęcić kwestii grafiki i estetyki. Dzięki temu nie tylko zbudujemy image naszej firmy, ale również wywołamy w odbiorcy pozytywne uczucia. W tym przypadku dobrze jest przyjrzeć się temu, jak wygląda specyfika poszczególnych kanałów. Na YouTubie musimy liczyć się z dość dużą ilością reklam, które mogą znacznie ograniczyć przejrzystość oraz na możliwość pominięcia. Natomiast niektóre portale społecznościowe nie pomijają reklam, ale znacząco zmniejszają ilość dopuszczalnego tekstu. W związku z tym lepiej zadbać o graficzną obudowę naszej kampanii oraz sprawdzić specyfikę wybranego kanału i dopasować do niego nasz komunikat.

Ręka na pulsie

Nawet najlepsza kampania reklamowa nie osiągnie pożądanych wyników, jeśli nie będzie jej towarzyszył odpowiedni monitoring. Za pomocą konkretnych narzędzi powinniśmy sprawdzać klikalność, liczbę wyświetleń itp. Dzięki temu zobaczymy, czy nasza strategia się sprawdziła i czy istnieje konieczność wprowadzenia zmian.

Jak widać, kampania reklamowa to nie lada wyzwanie, które wymaga od nas wielopoziomowego działania poprzedzonego stworzeniem konkretnej strategii. Należy pamiętać o tym, że Internet jest miejscem, w którym zmiany zachodzą w sposób dynamiczny, dlatego cała kampanie musi podlegać ciągłej kontroli oraz wprowadzać modyfikacje, by odpowiadać na zmieniające się potrzeby Twoich odbiorców.

Wszelkie prawa zastrzeżone | © 2019 | Maxgraph