Jak skutecznie wypromować swoją stronę?
Odpowiednio skonstruowana strona internetowa to podstawa działania każdej firmy. W końcu, jeśli nie ma Cie w internecie, to nie istniejesz. Właśnie dlatego strona Twojej firmy musi być odpowiednio wypromowana. Aby do tego doszło, najlepiej przestrzegać kilku prostych zasad.
Zwróć uwagę na tekst
Swego czasu przyjęło się sądzić, że tekst znajdujący się na stronie to coś podrzędnego. Element większej całości, który w żaden sposób nie wpływa na popularność witryny. Jednak obecnie coraz więcej osób używa internetu do wyszukiwania sprawdzonych informacji. Dostęp i przede wszystkim skala uległy ogromnemu zwielokrotnieniu, dlatego treść znajdująca się na stronie musi być rzetelnie przygotowana. W tej kwestii lepiej postawić na dobry team copywriterski, który w znaczącym stopniu pomoże nam wypromować stronę. Okazuje się, że niegramatyczne teksty pisane pod frazy to zdecydowanie za mało. Współczesny czytelnik oczekuje treści sprawdzonej, napisanej lekkim piórem i przede wszystkim poprawnej.

Dopasuj się
Pozostając w temacie tekstu, warto pamiętać o tym, by zamieszczany artykuł był najzwyczajniej w świecie na temat. Nie chodzi o zapełnianie strony treścią dla samej idei, ale o dopasowanie contentu do charakterystyki firmy. Twoją witryną musi rządzić przede wszystkim zasada spójności, odnosząca się nie tylko do formy, ale i treści. Poza tym lepiej postawić na większą ilość krótkich tekstów niż na parę bardzo długich. Internet to miejsce, w którym potrzebne informacje chcemy znaleźć szybko, dlatego opis przypominający elaborat może się nie sprawdzić. Pamiętaj również o tytułach. Dobrze, by zawierały w sobie najważniejszą frazę, bądź słowa klucze. Lepiej unikaj popularnych clickbaitów – obecnie kojarzą się raczej z brakiem profesjonalizmu.
Postaw na SEO
Choć ten skrót nazwą przypomina trochę jednostkę chorobową, warto dać mu szansę. Zacznijmy od początku, czyli od definicji – SEO to po prostu search engine optimizaton. Zgrabny angielski skrót oznacza wszelkie działania mające na celu optymalizację, czyli wszystko, co robimy, gdy dążymy do zwiększenia liczby odwiedzin na naszej witrynie. W praktyce SEO opiera się na formułowaniu fraz, po których zastosowaniu Twoja strona staje się dużo bardziej atrakcyjna dla algorytmu Google. Poza tym specjaliści zajmują się również stroną techniczną. Starają się doprowadzić do tego, by witryna była jak najbardziej czytelna, intuicyjna i bardziej przyjazna dla potencjalnego klienta.
Wypromuj się
Najlepszym sposobem będzie przede wszystkim zaznaczenie swojej obecności na mediach społecznościowych. Obecnie to znacznie bardziej efektywna metoda niż np. newslettery. Niemal połowa naszej populacji posiada konto na Instagramie, Facebooku czy Twitterze. Inwestycja w tego typu promocje może znacznie zwiększyć popularność Twojej witryny.
Promocja własnej strony może okazać się dużo większym przedsięwzięciem, niż mogłoby się wydawać. Jednak aby osiągnąć sukces, wystarczy opracować strategię, która obejmie zarówno treść i kwestie techniczne oraz aspekty promocyjne.